lauantai 16. kesäkuuta 2012

Jokaiselle ansionsa mukaan


Joka viikonloppu Facebook -päivityksiin ilmestyy näitä:

"taidanpa sihauttaa ekan siiderin, olen sen ansainnut'"
"olen koko päivän kitkenyt puutarhaa, nyt olen viinilasini ansainnut" 
"lapset on kiukutellut koko päivän, olen kyllä ansainnut tölkin olutta"

Kuinka niin ansainnut?

Jos mun tekee mieli siideriä tai viiniä, niin hemmetti, juon! Ei siihen tarvita mitään erikseen perusteluja keksiä tai edes suorittaa hikisiä kotitöitä sitä varten. Mun päivitykseni voisi olla "otin siiderin, kun teki mieli".

Ja mitä jos onkin kitkenyt koko päivän puutarhaa ja ansainnut sen siiderinsä, mutta ei teekkään mieli? Onko se pakko juoda, kun kerran on sen ansainnut?







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!