maanantai 25. kesäkuuta 2012

Arjen helmiä

Te kaikki tuntenette ihmistyypin, joka tietää kaiken lapsenkasvatuksesta eikä jätä sitä kertomatta. Sama tyyppi voi paheksua kenen tahansa lapsia ja vielä kertoa, että miten jonkun toisen olisi lapsensa pitänyt kasvattaa.

Tämähän aiheuttaa normaalille äiti-ihmiselle huono äiti -syndrooman. Vaikka ei omat lapset edes ole ne, jotka joutuivat kyseisen henkilön suurennuslasin alle (tällä kertaa).

Vietin juuri iltaa tälläisen tyypin ja hänen sekä omien lasteni kanssa. Olen jo useamman vuoden kuunnellut niitä lastenkasvatustotuuksia, joita hän avuliaasti jakaa kaikille joilla on korvat. Ja usein myös olen potenut huono äiti -syndroomaa. Ja tiedättekö, nautin illastamme suunnattomasti. Hänen lapsensa käyttäytyi huonosti (uhmaa, riitelyä, tottelemattomuutta, lyömistä) ja minun, pienet enkelini, olivat oikein kiltisti.

Jonnekin seinään voi ristin laittaa siitä hyvästä, että minun pienet enkelini ei kertaakaan tapellut keskenään eikä niitä tarvinnut pahemmin edes paimentaa. Mutta että kaikki kasvatusniksit taitavan henkilön käsissä lapsetkin on vain...lapsia.

Yhdelle äidille jokin aika sitten valitin omia kurittomia kakaroitani ja hän totesi, että ei kukaan täysin kilttejä lapsia haluakaan ja olen samaa mieltä! Oma tahto ja persoona se olla pitää, vaikka äidin hermot ei olekkaan lehmältä lainassa!


Tässä meidän hyväkäytöksinen espanjatarprinsessa menossa naamiaissynttäreille =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!