sunnuntai 12. elokuuta 2012

Arkiston helmi

Löysin Facebookin syövereistä tämän. Esikoistani haastateltu neljävuotiaana, haastattelun aiheena ÄITI.



Tässäpä söpö idea! Kopioi viesti, kysy lapseltasi vastaukset ja kirjoita ne muistiin IHAN niinkuin ne sanottiin. Minäkin haluaisin kuulla vastaukset!

1. Mitä äitisi aina sanoo sinulle? Et mä oon kiltti

2. Mikä tekee äidin onnelliseksi? Minä

3. Mikä tekee surulliseksi? Enska

4. Miten äiti saa sinut nauramaan? Isi (ymmärsi kysymyksen, että mikä saa äidin nauramaan)

5. Millainen äitisi oli lapsena? En mä tiiä

6. Kuinka vanha äitisi on? 30

7. Kuinka pitkä äitisi on? Niin pitkä, samankokoinen kuin isi.

8. Mikä on äitisi lempipuuhaa? leikkiä mun kanssa

9. Mitä äitisi tekee, kun et ole itse paikalla? Kattoo telkkaria ja tietokonetta

10. Jos äidistäsi tulisi kuuluisa, niin miksiköhän? enpäs tiiä

11. Missä äitisi on tosi hyvä? töissä ja Enskaa hoitamassa

12. Missä äitisi ei ole kovin hyvä lainkaan? Tekemään lettuja mummilassa (enkä ole koskaan tehnytkään)

13. Mitä äitisi tekee työkseen? Katotaan tietokoneella ja rekkoja on paljon. Ja syödään. =)

14. Mikä on äitisi lempiruokaa? Paketista...

15. Miksi olet ylpeä äidistäsi? Siksi kuin isi on töissä

16. Jos äitisi olisi joku sarjakuvahahmo, kuka hän olisi? Semmonen kun isi sai joskus munasta, susta vois tulla sellanen robotti, jooko äiti?

17. Mitä sinä ja äitisi teette yhdessä? Leikitään ja pelataan

18. Mitä samaa on sinussa ja äidissäsi? Samanlaiset silmät ja samanväriset

19. Mitä eroa teissä on? empäs tiiä. No sä oot äiti ja mä oon mä, HÖH!

20. Mistä tiedät, että äitisi rakastaa sinua? Siksi kun musta tulee isona lentokonemiäs.

21. Mikä on äitisi lempipaikka, minne mennä? KEITTIÖ TIÄTTY!!!



Ensimmäistä kertaa lukiessani tuli oikein vedet silmiin, tästä nyt on aikaa lähemmäs neljä vuotta.

Tekstissä vilahteleva Enska on meidän vanha kissa, joka sairastui ja lopulta kuoli. Syynä oli päässä ja silmässä oleva kasvain. Ja se tosiaan sai minut surulliseksi, sillä se oli ehkä maailman fiksuin kissa.

Pitääkin tehdä tämä haastattelu uudelleen nyt ja samoin sille meidän neljävee prinsessalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!