torstai 14. marraskuuta 2013

Salasiivous

Tänään aamulla tuli anoppi kuopuksen vahdiksi. Söivät aamupuuroa meillä ja tekivät lähtöä mummilaan kun minäkin lähdin töihin. 

Töissä sitten huomasin, että puhelin jäikin kotiin. Eikun siis takaisin kotiin.

Siellä sitten appiukko tamppasi terassilla sohvatyynyjä ja anoppi imuroi sohvaa. Ja niinkuin olen viimeisen kymmenen vuoden aikana vähintään pari tuhatta kertaa kieltänyt sitä siivoamasta meillä. Yritän taas toistaa itselleni, että hyväähän se varmaan taas tarkoittaa. Mutta en pääse siitä ajatuksesta eteenpäin, että se ei sitten pätkän vertaa kunnioita minun toiveitani.

Aika yllättynyt ilme anopilla oli kun huusin jo eteisestä, että 'kiinni jäit!'. Alkoi selitys, että vähän vaan tästä ja tuosta...avuksi...jatkat sitten tästä. Sitä vaan en ymmärrä, että mitä tapahtui sen 20 minuutin aikana, kun olin poissa kotoa. Kun lähdin, oli appivanhemmat ja kuopus eteisessä pukemassa ulkovaatteita ja lähdössä siis mummilaan. Sitten on anoppi varmaan saanut jonkun kohtauksen ja mennyt takaisin, tarttunut imuriin ja loppu on historiaa.

Nyt kun sitten lähdin jo toista kertaa kotoa tänä aamuna, kuulin kun appiukko kysyi anopilta: 'mitä se nyt takaisin tuli?'

Anteeksi, etten antanut teidän siivota meillä salaa!

PS.
Joo. Tiedän. Joku on nyt sitä mieltä, että olisi ihanaa jos joku siivoaisi. Mutta minä kun oon hankala, niin en tykkää.

PS2.
Tervetuloa uudet lukijat! 

11 kommenttia:

  1. Meillä saisi kyllä siivota, lähetä se A-Noppi meille ! Mutta ymmärrän täydellisesti pointtisi: jos sä et halua, niin se on sun päätös ja sitä pitää kunnioittaa (vaikka se hömelö olisikin...;D).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä luulen, että palautuisi se A-Noppi teiltäkin aika nopeasti takaisin. Esimerkiksi: "kun sulla on tuolla sun vaatehuoneen ylähyllyllä sellainen peitto, niin onko se joku uusi?

      Poista
    2. ARGH !! Joo, palautuisi ! Peittoon paketoituna ! :D

      Jos saan varovaisesti ehdottaa, niin piilottelepa jotain näpsäköitä..hmm...aikuisten leluja teille ja pyydä A-Noppi tekemään joulusiivousta. Vois tulla hupia...ehkä. ;)

      Poista
    3. Pahimmassa tapauksessa pyytäisi vielä lainaan... :)

      Poista
  2. "Mitä SE nyt takaisin tuli?" Buahahhahahaa. Anteeksi, repeilen täällä. Ihan selkeästi olivat koko jutun suunnitelleet, ei muuten olisi noin nopeaa toimintaa ollut :D

    -S-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Appivanhempani tavanneena, sinulla ei varmaan ole yhtään hankaluuksia kuvitella tätä tilannetta...

      Aamulla vasta kerroin, että mulla on ne kutsut. Että voi olla että siinä ovea sulkiessa tuli mieleen, että mennäänkin hei siivoamaan, eihän se edes tiedä että ollaan siivottu!

      Poista
  3. Voi kiesus, mä niin ymmärrän sua! Kuulostaa edelleen täydellisesti mun ex-anopiltani.... Se kun änki meille eräs sunnuntai pesemään ikkunoita kuudeksi tunniksi! Olin repiä hiukseni ja pelihousuni ja vaikka mitä.

    "Kun hän vaan vähän auttaa..." Juu, auta kuule muita!

    Siitä tuli aina vaan sellainen olo, että hän ei kunnioita mun kotiani tai mun siivoamistaitojani. Vaan loppuihan se meillä ravaaminen, kun otettiin karvainen eläin - eläimet oli hänelle iso kauhistus :D

    Ja omaan kotiinsa saa tulla varmaan ihan kosta itse tykkää. Jos olisitkin vaikka sairastunut ja palannut siksi. Ja tuo "jatkat sitten tästä" kuulostaa jo niin vahvalta vihjailulta, että......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tänään siis ne vaatekutsut, josta syystä pakenen töistä aikaisemmin siivoamaan. Anoppi varmaan kuvitteli, että en aio siivota, vaikka meillä siis oli oikeastaan aika siistiä aamulla. Paitsi siis ehkä sieltä sohvatyynyjen välistä...

      Mutta siis kyllä, ottaa päähän ihan älyttömästi. Minun sotkuni, jotka minä siivoan. Ja ennenkaikkea: minun kotini, minun sääntöni.

      Anoppi ei yhtään tykkää kissoista, mutta meidän kaksi hellyydenkipeätä karvakasaa ei ole saanut anoppia karkoitetuksi. Yleensähän niillä on muuten kissakin siellä luudan päällä...eikun ne onkin noitia, joilla on luudat... hups! =)

      Minä en ole niin vakuuttunut anopin siivoustaidoista, että voihan tämän niinkin päin kääntää...miksen halua sen siivoavan meillä. Mutta ennenkaikkea, anopit on syvältä.

      Poista
    2. Mun nykyinen A asuu reilu 500 km päässä - ehkä me siksi tullaan niin hyvin toimeen :D

      Sun pitää alkaa käyttämään sen 'siivoustaitoja' (=pakkomiellettä änkeä teille siivoamaan sinun estelyistä huolimatta) hyväksesi. Keksit sille aina monta tehtävää tai jätät tahallaan esim. pyykkikasoja sohvalle / kodinhoitohuoneeseen ja menet itse sohvalle istumaan teemukin kanssa ja alat katsoa pokkana jotain ohjelmaa!

      Poista
    3. Hyvä suunnitelma, mutta musta ei vaan ole tohon... 500 km olisi ehkä riittävä etäisyys tämän minunkin anoppiini

      Poista

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!