lauantai 13. lokakuuta 2012

Sininen sohva

Vietimme kahden siskoni kanssa iltaa tuossa taannoin. Tietenkin keskusteluissa vilisivät miehet (omat), lapset ja ennenkaikkea omat lapsuusmuistot. Olen kuopus, joten omat muistikuvani eriävät jonkinverran isosiskojeni muistoista. Vanhin siskoista on kuusi vuotta minua vanhempi ja keskimmäinen meistä on neljä vuotta minua vanhempi.

Väittelimme, että kuka nukkui milloinkin missäkin huoneessa. Siis hyvää väittelyä, joka päättyi yleensä naurunremahduksiin. Kinasteltiin, että kuka teki ja mitä. Kinastelutkin päättyi naurunremahduksiin. Oli myös hauska huomata, että muistimme lapsuudestamme joitakin asioita täysin eri tavalla, tietenkin koimme ne aikanaan myös eri tavalla. Yhteisymmärryksessä ja hymy kasvoilla muisteltiin sentään joitakin tapahtumia lapsuudesta.

Mutta se sininen sohva. Minulle on jäänyt hyvin mieleen, että miten meidän koti on sisustettu vuosien varrella. Jotenkin puheemme kääntyi siihen siniseen sohvaan. Kumpikaan isosiskoistani ei muistanut meillä olleen sinistä sohvaa. Tästä väiteltiin eikä väittely päättynyt naurunremakkaan. Seuraavana päivänä kaivettiin valokuvia vuodelta 1992 ja sieltä löytyi se sininen sohva ja väittelyn voittajaksi suoriuduin minä!

Kyllä se on vaan kiva näin aikuisenakin voittaa sisarukset tappel...eikun väittelyssä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!