keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Asiakas on aina...ööö...oikeassako?

Vietin eilen useamman tunnin ostoksilla. Yrityksenä löytää puuttuvat palaset lasten talvipukeutumiseen. Viime viikonlopun talvi ilmeisesti on yllättänyt muitakin vanhempia, sillä melko tyhjää oli kenkä- ja toppahousuosastoilla. Mutta mikä minut iloisesti yllätti, oli hyvä palvelu monessakin kaupassa.

Niin, paitsi siinä yhdessä kenkäkaupassa. Vuoropuheluun pitää lisätä myyjän kohdalle välinpitämätön äänensävy.

Minä: "Olisiko vielä 28-koon kenkiä, tytölle olisi tulossa"
Myyjä: "Sä oot kyllä nyt aika myöhässä, mut kai mä voin katsoa"
Minä: (?)
Myyjä: "No on näistä yksistä kengistä vielä sitä kokoa, mutta nää on tosiaan jo mennyt tältä talvelta. Että kannattais ens kerralla tulla vähän aikaisemmin."

Ihan vaan tuli sellanen juttu mieleen, että ketä se kenkäkauppa tässä nyt palvelee? Vain niitä asiakkaita, jotka ostavat talvikengät syyskuussako? Mä toki tiedän, että ne talvivaatteet ja -kengät ostetaan ajoissa, mutta eikös kauppojen pitäisi vastata kysyntään myös vaikkapa helmikuussa. Meitä mattimyöhäisiä on muitakin kuin minä, vai onko?

Ja vaikka se meidän prinsessa nyt on ilman kenkiä, niin eiköhän ne jostain vielä löydy. Tohon kauppaan tosin en eksy toiste.

Toinen vaihtoehto eli hyvän palvelun kaupassa, myyjä juoksi toisesta kerroksesta hakemaan mulle urheilusukkia. Sinne taidan mennä uudestaankin.

PS.
Bongasin yhden kaupan mainoksesta, että myydän sukkia myydään kolmen sukan paketissa. Eli siis ei parina vaan kolme sukkaa paketissa. Kun se yksi menee kuitenkin hukkaan. Vaikka siinä mun sukkapaketissani taisi olla syynä ihan lapsityövoimasta johtuva laskuvirhe, niin joku on oikeasti löytänyt siitä jonkun markkinaraon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!