lauantai 5. lokakuuta 2013

Näin se homma toimii!

Olen useastikin harmitellut sitä miehistä ominaisuutta, joka saa heidät kuvittelemaan olevansa maailman napoja. 

Esimerkki: Työpaikan illanvietossa keskustelet vanhemman kollegan kanssa koripallosta. Oikeastaan et ole kovin kiinnostunut koripallosta, mutta kollega on. Ja koska olet kohtelias, kysyt kuinka kauan hän on harrastanut lajia ja missä porukassa. Loppuillasta samainen kollega silittelee reittäsi. On siis ymmärtänyt sinun olevan kiinnostunut muustakin kuin koripallosta, vaikka olit vain kohtelias.

Nyt olen kuitenkin mitä ilkeimmällä tavalla käyttänyt tätä miehistä ominaisuutta hyväkseni.

Esimerkki: Keskustelet työpaikan tietojärjestelmägurun kanssa. Tiedät, että hän on musiikkimiehiä ja otat asian puheeksi. Ihan älyttömästi et asiasta ymmärrä, mutta muutama yhteinen suosikkibiisi tai -bändi löytyy ja niistä riittää juttua. Guru innostuu, kun saa suositella muutamaa biisiä, mitä et ole kuullut. Lupaat kuunnella ne mitä pikimmin. Tämän keskustelun jälkeen onkin hyvä todeta, että koneessa on jotain vikaa, pitäisikö se vaihtaa uuteen. Guru sanoo, että ehdottomasti, tutkimatta tilannetta. Korjaa vielä vanhan koneen ja antaa sen kotiin lasten pelikoneeksi.

Näinkö tämä homma siis toimii? Ja nytkö vasta sen tajusin?

5 kommenttia:

  1. *aaltoja*
    Juuri noin se toimii !! Ne vaan on raukkaparat niin vietävissä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä vaatii kyllä harjoitusta vielä, ainakin siis minun puoleltani! =)

      Poista
  2. Eihän ne kaikki kuitenkaan ole noin oman napansa ympärillä ja vietävissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä ensimmäinen esimerkki on mulle tapahtunut useasti. Että minä olen kohtelias ja kyllä muutenkin olen kiinnostunut ihmisistä ja elämästä ja siitä syystä siis kuuntelen ja kyselen. Ja sitten se vastapuoli luulee mun olevan kiinnostunut jostain enemmästäkin.

      Mutta en tiedä onko ne kaikki... En ole vielä testannut! =)

      Poista
    2. On ne kaikki. Paitsi ei tietenkään se oma puoliso.... ;)

      Poista

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!