perjantai 8. maaliskuuta 2013

Koska olen nainen


Poikani kysyi, koska vietetään miesten päivää. Niin, koska? Onko se niin, että naisille on yksi päivä ja kaikki muut päivät on miestenpäiviä.

Naistenpäivän kukkani on kuulemma jääneet kauppaan. Jos sitten ensi vuonna isompi kimppu. En minä kauheasti perusta tästä päivästä. Pitäisikö sanoa tästäkään päivästä. Sikäli kauppaan jäänyt kukkakimppu ei pahoita mieltäni. Ei silti, vaikka kissa on syönyt jo viime viikkoisen tulppaanikimpun. Mielestäni näitä naiseusteemoja voi viedä eteenpäin muutenkin kuin maaliskuun kahdeksas päivä. Samoin kuin joka päivä voi olla ystävänpäivä. Jouluaattokin voisi olla joka päivä, ajatuksen tasolla, ei mennä lompakolle asti.

Mies sai poliisilta fanipostia, että ovat ottaneet kuvan ja nyt haluavat vähän rahaa vastineeksi. Ihan näin naistenpäivän kunniaksi se tipahti tänään postilaatikkoon ja minä sitten vähän nalkutin. Koska olen nainen.

Minähän en nalkuttanut ollakseni ilkeä tai pikkumainen, vaan koska se on minun oikeuteni. Koska olen nainen. Olisin myös voinut olla vaiti, mutta päätin nalkuttaa, sillä sen rahan olisin voinut sijoittaa järkevämminkin. Vaikka kenkiin ja käsilaukkuihin.

Hyvää naistenpäivän iltaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Rillo hykertelee ilosta jokaisesta kommentista. Kiitos!